Ondernemersporno "Pornografie" is een term die vele betekenissen dekt. De meest neutrale is dat het gaat om ideële, onwerkelijke, overdreven en op één aspect gefocuste weergaven van wat er zich in het echte leven afspeelt. Auteur Morra Aarons-Mele laat zien dat dit ook op veel ondernemersliteratuur van toepassing is. Lees meer... Reactie toevoegen
Innoveren is geen paradox: regelvolgers realiseren nooit doorbraken Om succesvol te innoveren, kun je niet op veilig spelen! Je kunt geen eieren bakken zonder de schaal te breken. Waarom is het dan toch dat er in veel organisaties gedacht wordt dat je doorbraakinnovaties kunt presteren door netjes binnen de lijnen te blijven? Niet dus! Lees meer... Reactie toevoegen
Hoe meer advies je vraagt, hoe slimmer mensen je vinden Een variant op "er zijn geen domme vragen": wie veel om advies vraagt, hoeft er niet bang voor te zijn om dom gevonden te worden. Lees meer... Reactie toevoegen
Waarom mensen meer aan zingeving hebben dan aan geluk Geluk blijkt heel relatief te zijn, Mensen hebben meer aan zingeving. Lees meer... Reactie toevoegen
Eén bedrijf produceert miljoenen unieke... schoenen Printing on demand is heel gewoon, maar manufacturing on demand (MoD) staat nog in de kinderschoenen. Shoes of Prey heeft alle hobbels overwonnen en levert zelf ontworpen schoenen aan zijn klanten in meer dan 100 landen. Lees meer... Reactie toevoegen
Sterk overkomen? Toon je zwakheden! Verhalen raken mensen, dat weten we ondertussen. Maar waarom doen sommige verhalen het beter dan andere? Een van de theorieën is dat kwetsbaarheid en authenticiteit hand in hand gaan en dus een bijna gegarandeerde impact hebben. Lees meer... Reactie toevoegen
De 10.000-regel is onzin Malcolm Gladwell heeft het verkeerd begrepen stelt een van de onderzoekers waarop Gladwell zich beroept. Het is niet door datgene altijd maar te herhalen waar je goed in bent, dat je beter wordt, schrijft hij. Lees meer... Reactie toevoegen