logo2MA185
albert heijn

In een column in de Harvard Business Review pleit de auteur ervoor dat directieleden niet als managers zouden denken, maar als oprichters.

CEO's hebben de neiging om "op de winkel te passen". Fout, schrijft David Kidder, de wereld is continu in ontwikkeling dus moeten organisaties dat ook zijn. Oprichters focussen op ontwikkelen, (overleven) en groeien. Ze hebben daarom "heroprichters" nodig.

Lees de volledige blogpost hier.

Bron: Guido Thys
KennisLeerinhouden:8
Vaardigheden:8
Inspiratie:9
Behapbaarheid:10
Huurdeconsultantgehalte:1
Outoftheboxgehalte:8
Hou je van interactie? Wij wel! Geef hieronder je reactie:

Kruis dit vakje aan als je op de hoogte wilt blijven van andere reacties op dit bericht

Graag nog even het onderstaande aankruisen. We houden hier namelijk echt niet van robots die ons blauwe pilletjes en Nigeriaanse fortuinen proberen te verkopen!

Nu u hier toch bent....

GRATIS AANMELDEN

De 2MinuteAcademy Andersbrief
bevat een andere kijk op klantwaarde,
ondernemen, innoveren, leiderschap, 
dwarsdenken + veel humor. Elke week
een ander van deze thema's en u kunt
zich apart abonneren op elk ervan.
Lees er hier meer over.

Nog geen GRATIS abonnement?

Klik HIER om u aan te melden!