logo2MA185
doel

Het heeft geen zin om doelen op de lange termijn te stellen. We realiseren ze toch niet.

Het probleem van delayed gratification is al heel lang bekend: hoe langer we moeten wachten op de opbrengst van een handeling of gedrag, hoe minder enthousiast we erover zijn.

Steeds meer onderzoeken tonen aan dat dit fenomeen reëel is. Een rapport in de Personality and Social Psychology Bulletin vermeld een vijftal onderzoek die het nog maar eens aantonen. Voorbeeld: wie sport het meest? Niet de mensen die het belang erkennen van sport en bewegen, maar degenen die er het meeste plezier aan beleven. Kortetermijnbevrediging dus weer.

Conclusie: organisaties die een stip op de horizon hebben staan, doen er goed aan om zich te focussen op de reis erheen, eerder dan op de stip alleen. Doet u dat?

 

Bron: Guido Thys
KennisLeerinhouden:9
Vaardigheden:8
Inspiratie:9
Behapbaarheid:10
Huurdeconsultantgehalte:1
Outoftheboxgehalte:10
Hou je van interactie? Wij wel! Geef hieronder je reactie:

Kruis dit vakje aan als je op de hoogte wilt blijven van andere reacties op dit bericht

Graag nog even het onderstaande aankruisen. We houden hier namelijk echt niet van robots die ons blauwe pilletjes en Nigeriaanse fortuinen proberen te verkopen!

Nu u hier toch bent....

GRATIS AANMELDEN

De 2MinuteAcademy Andersbrief
bevat een andere kijk op klantwaarde,
ondernemen, innoveren, leiderschap, 
dwarsdenken + veel humor. Elke week
een ander van deze thema's en u kunt
zich apart abonneren op elk ervan.
Lees er hier meer over.

Nog geen GRATIS abonnement?

Klik HIER om u aan te melden!