logo2MA185
kotler

Lateraal Denken is een concept dat Edward de Bono in de zestiger jaren ontwikkelde. Het was een nieuw jasje voor diverse technieken die al langer geformuleerd waren en door velen gebruikt, waaronder marketingprofessor Kotler.

In een van zijn publicaties geeft hij een voorbeeld van de toepassing ervan:

Take, for example the practice of sending roses to the beloved on Valentine’s Day. Here are some possible lateral marketing ideas:

● Substitute it: send lemons instead.
● Invert it: Send roses all the rest of the days of the year, but not on Valentine’s Day.
● Combine it: Send roses and something else on Valentine’s Day.
● Exaggerate it: Send either dozens of roses or one rose on Valentine’s day (upward and downward exaggeration.)
● Eliminate it: Don’t send roses on Valentine’s Day.
● Reorder it: The beloved sends the roses on Valentine’s Day

Erg bruikbaar, ook voor marketeers en creatieve ondernemers!

Bron: Guido Thys
KennisLeerinhouden:9
Vaardigheden:9
Inspiratie:9
Behapbaarheid:10
Huurdeconsultantgehalte:1
Outoftheboxgehalte:10
Hou je van interactie? Wij wel! Geef hieronder je reactie:

Kruis dit vakje aan als je op de hoogte wilt blijven van andere reacties op dit bericht

Graag nog even het onderstaande aankruisen. We houden hier namelijk echt niet van robots die ons blauwe pilletjes en Nigeriaanse fortuinen proberen te verkopen!

Nu u hier toch bent....

GRATIS AANMELDEN

De 2MinuteAcademy Andersbrief
bevat een andere kijk op klantwaarde,
ondernemen, innoveren, leiderschap, 
dwarsdenken + veel humor. Elke week
een ander van deze thema's en u kunt
zich apart abonneren op elk ervan.
Lees er hier meer over.

Nog geen GRATIS abonnement?

Klik HIER om u aan te melden!