reis

U wilt ons graag zoveel mogelijk beïnvloeden en daarom hebt u "klantreizen" ontwikkeld. Dat vinden wij fijn voor u, maar zelf schieten we er niet veel mee op. We zijn niet bezig met een etappenkoers van het ene contact naar het andere, maar met een beslissingstraject. De meeste daarvan spelen zich af tussen de momenten van die klantreis van u in.

Uw manier om die reis in beeld te brengen is dus vanuit úw perspectief bedacht en mist de momenten waarop het er bij ons om spant.

Dit leidt tot de volgende slecht-nieuws-conclusie:  het is onmogelijk om via het klassieke klantreismodel uw omgang met de klant te optimaliseren.
Dat klassieke model noem ik daarom voortaan de leveranciersreis.

Daar blijft het echter niet bij: uw leveranciersreis brengt contactmomenten in kaart om er vervolgens allerlei, vanuit het management gestuurde acties op los te laten.

En als er nu iets is waar wij een gloeiende pestbloedhekel aan hebben, dan is het wel aan dit artificiële, oppervlakkige en betuttelende micromanagementgedoe van ivoren spreadsheetartiesten. Opzouten met die handel! 

Opzouten coverFragment uit:

Opzouten! - de 8 disrupties die klanten van u verwachten

van Guido Thys. Meer hier.

Bron: Guido Thys
KennisLeerinhouden:10
Vaardigheden:1
Inspiratie:9
Behapbaarheid:10
Huurdeconsultantgehalte:1
Outoftheboxgehalte:10
Hou je van interactie? Wij wel! Geef hieronder je reactie:

Kruis dit vakje aan als je op de hoogte wilt blijven van andere reacties op dit bericht

Graag nog even het onderstaande aankruisen. We houden hier namelijk echt niet van robots die ons blauwe pilletjes en Nigeriaanse fortuinen proberen te verkopen!

Nu u hier toch bent....

GRATIS AANMELDEN

De 2MinuteAcademy Andersbrief
bevat een andere kijk op klantwaarde,
ondernemen, innoveren, leiderschap, 
dwarsdenken + veel humor. Elke week
een ander van deze thema's en u kunt
zich apart abonneren op elk ervan.
Lees er hier meer over.

Nog geen GRATIS abonnement?

Klik HIER om u aan te melden!