Innovaties houden de status quo in stand Innoveren is een rage; wie het niet doet, valt in ongenade. Maar heeft dit niet het omgekeerde effect? Lees meer... 3 reacties
De innovatiestrijd tussen David en Goliath - deel 2 De wereld hoort toe aan start-ups. Tenminste, dat hoor je overal roepen. Maar het klopt niet helemaal meer. Lees meer... Reactie toevoegen
Ondernemen is oude gaten vullen met nieuwe middelen Dat er veel verandert en dat we die kansen moeten grijpen, dat weten we onderhand al wel. Maar hoe pakken we dit in de praktijk aan? Lees meer... Reactie toevoegen
Risk Management betekent niet: niet meer springen Ondernemen betekent: risico's nemen. Innoveren betekent: risico's nemen. Maar wat als er iemand is die te allen prijze alle risico's wil mijden? Lees meer... Reactie toevoegen
Wanneer hebt u uw ruilprocessen voor het laatst geïnnoveerd? Innovatie is nog steeds vooral productinnovatie. Tweede in de rangorde is distributie. Maar wanneer hebt u nog eens een doorbraak gerealiseerd in de manier waarop u met uw klanten omgaat? Lees meer... Reactie toevoegen
Wat wil uw innovatie: verbeteren of veranderen? De voorbije jaren drie ondernemers begeleid met grote ambities voor webplatforms (hypotheken, delen van machines, drukwerk-sponsoringcombi), die het echter niet gehaald hebben. Dit ondanks netwerken en heel veel inspanningen op het gebied van verkoop, communicatie, etc.Uiteindelijk bleken ze alle drie last te hebben van hetzelfde probleem. Lees meer... Reactie toevoegen
Uw innovatielicentie ligt klaar! "Ik wil wel, maar mij baas niet" is een vaak gehoorde smoes. Blogger Tim Kastelle bedacht de oplossing. Invullen en ondertekenen graag! Lees meer... Reactie toevoegen
Niet de omvang maar de snelheid van een bedrijf bepaalt of innovaties succesvol zijn Vuki Vujasinovic, blogger bij Forbes, stelt: It’s not the big that eat the small, it’s the fast that eat the slow. Lees meer... Reactie toevoegen
Producten ontwerpen voor klanten die je nog niet hebt Karen Dillen, blogger bij HBR, borduurt verder op een artikel van Clayton Christensen waarin hij stelt dat klanten een heleboel "jobs to be done" hebben en dat die leveranciers het meest succesvol zijn die daar het beste op inspelen.Producten die een grote maar nog niet geadresseerde behoefte invullen, zijn bijna per definitie succesvol. Lees meer... Reactie toevoegen
Wisseling van de wacht: steeds meer bedrijven missen de boot... De "mobiliteit" in lijstjes van de grootste bedrijven neemt steeds toe. Vandaag in de top betekent niet noodzakelijk dat je er morgen ook nog in staat.... Lees meer... Reactie toevoegen
Innoveren en voortschrijdend inzicht If you're not embarrassed by the first version of your product, you've launched too late. -Reid Hoffman Reactie toevoegen
5 momenten waarop het beter is om maar te stoppen met "innovaties" Wie zich nog met fatsoen aan de bar van de golfclub wil vertonen, moet tot over zijn over in innovaties ondergedompeld zijn. En zo houdt iedereen iedereen voor de gek. Hier zijn 5 naalden om luchtbellen door te prikken. Lees meer... Reactie toevoegen