logo2MA185

Innoveren is ondernemen

Innoveren is onderdeel van de dagelijkse gang van zaken, niet een oefening die periodiek uitgevoerd moet worden wanneer er weer eens een product aan het einde van zijn levenscyclus aanbeland is. Ondernemers weten permanent waar innovaties nodig zijn en waar de inspiratie en de middelen vandaan te halen.

paard

De voorbije jaren drie ondernemers begeleid met grote ambities voor webplatforms (hypotheken, delen van machines, drukwerk-sponsoringcombi), die het echter niet gehaald hebben. Dit ondanks netwerken en heel veel inspanningen op het gebied van verkoop, communicatie, etc.
Uiteindelijk bleken ze alle drie last te hebben van hetzelfde probleem.

onbekende klant

Karen Dillen, blogger bij HBR, borduurt verder op een artikel van Clayton Christensen waarin hij stelt dat klanten een heleboel "jobs to be done" hebben en dat die leveranciers het meest succesvol zijn die daar het beste op inspelen.
Producten die een grote maar nog niet geadresseerde behoefte invullen, zijn bijna per definitie succesvol.

Nu u hier toch bent....

ANDER PLATFORM

Met ingang van juni 2020 is dit platform
niet meer actief.
Oudere bijdragen kunt u hier nog steeds
blijven raadplegen.
De opvolger van 2minuteacademy.nl
heet The 2-MinuteAcademy.
U kunt zich hier als gratis lid inschrijven.

RSS-feed