logo2MA185

De beste innovaties zie je in markten waar zowel de behoefte als de ergernis groot zijn. Maar hoe ver kun/moet je gaan om klanten van hun ergernissen te ontzorgen?

Een supermarkt in Korea heeft een manier gevonden om de aankoop/consumptiekloof van bananen te dichten. 
Wanneer je een tros bananen koopt, is de eerste altijd te groen en de laatste te rijp. Oplossing: een setje van 7 bananen in diverse stadia van rijping.

Een banaan van Columbus dus.
Elke goede vondst tovert een glimlach op mijn lippen. Bij het zien van deze foto was die glimlach echter van een gemengde samenstelling; er zat ook een stukje meewarig uitlachen bij.
Gaat dit niet (een beetje) te ver? Of ligt dit in Korea heel anders?
Vandaar mijn gewetensvragen: kun je ook te ver gaan in het oplossen van ergernissen/ergernisjes? En: waar ligt de grens voor het oplossen van ongemak door middel van oceanen vol plastic?

bananen

 

Bron: Guido Thys
KennisLeerinhouden:7
Vaardigheden:1
Inspiratie:8
Behapbaarheid:10
Huurdeconsultantgehalte:1
Outoftheboxgehalte:8
Hou je van interactie? Wij wel! Geef hieronder je reactie:

Kruis dit vakje aan als je op de hoogte wilt blijven van andere reacties op dit bericht

Graag nog even het onderstaande aankruisen. We houden hier namelijk echt niet van robots die ons blauwe pilletjes en Nigeriaanse fortuinen proberen te verkopen!