Zweeds museum voor mislukte producten Van Betamax tot Harley-Davidsongeurtjes: in Zweden is er een museum voor. Lees meer... Reactie toevoegen
Service is bijna altijd reactief foutherstel Wees proactief in uw dienstverlening aan de klant in plaats van reactief. Lees meer... Reactie toevoegen
Ook Henry Ford ging ooit failliet: succes komt nooit vanzelf. Op het weblog van Inc. trekt Lisa Abeyta ten strijde tegen naïeve succesmythes. Zakelijk succes komt niet uit de lucht vallen: meestal zijn de ondernemers eerst door een heel diep dal gegaan. Lees meer... Reactie toevoegen
Verkeerde aankoop gedaan? Word er miljardair mee! "Als je er niets kunt AAN doen, vraag je dan af wat je er MEE kunt doen" is een mooie definitie van ondernemerschap. Dus: wat te doen wanneer iets anders loopt dan voorzien en je kunt er niets meer aan verhelpen? In paniek de handdoek in de ring gooien is één mogelijkheid. De boel overhoop gooien is een andere. Lees meer... Reactie toevoegen
De 3 grootste valkuilen voor familiebedrijven liggen voor de hand De Harvard Business Review citeert uit een onderzoek naar de grootste valkuilen voor familiebedrijven: het zijn de familiebanden. Lees meer... Reactie toevoegen
Starten is niet zo moeilijk, doorgroeien wel Waarom knuffelen we de start-ups dood terwijl er maar 10-20 per jaar zijn die uiteindelijk overleven? Lees meer... Reactie toevoegen
Dinner Lab: gestruikeld over de logistiek Een idee hebben, iedereen er enthousiast voor maken en veel geld ophalen is één ding. De hele zaak in de praktijk brengen -zonder vooraf getest te hebben- is een heel andere zaak, ondervond Dinner Lab. Lees meer... Reactie toevoegen