logo2MA185
line-up

Derek Coburn waarschuwt in zijn HBR-blog voor hooggespannen verwachtingen: de meeste bijeenkomsten worden bevolkt door "halers" en niet door "brengers"; de opbrengst is dan ook minimaal.

De meeste mensen die een netwerkbijeenkomst bezoeken, focussen op merkbekendheid, op de leads die ze kunnen scoren of op partnerships die ze kunnen aangaan. Iedereen is dus met zijn eigen agenda bezig. Veel jagers, weinig wild. 
Coburn adviseert dan ook:

- breng meer tijd met uw bestaande relaties;

- wanneer u toch naar een netwerkbijeenkomst gaat, denk dan ook aan het "brengen";

- doe dat bijvoorbeeld door uw eigen bijeenkomsten te organiseren.

Wat is het netto-rendement van úw netwerkinspanningen?

Bron: HBR
Link: https://hbr.org/2016/09/dont-waste-your-time-on-networking-events
KennisLeerinhouden:9
Vaardigheden:7
Inspiratie:7
Behapbaarheid:10
Huurdeconsultantgehalte:1
Outoftheboxgehalte:9
Hou je van interactie? Wij wel! Geef hieronder je reactie:

Kruis dit vakje aan als je op de hoogte wilt blijven van andere reacties op dit bericht

Graag nog even het onderstaande aankruisen. We houden hier namelijk echt niet van robots die ons blauwe pilletjes en Nigeriaanse fortuinen proberen te verkopen!

Nu u hier toch bent....

GRATIS AANMELDEN

De 2MinuteAcademy Andersbrief
bevat een andere kijk op klantwaarde,
ondernemen, innoveren, leiderschap, 
dwarsdenken + veel humor. Elke week
een ander van deze thema's en u kunt
zich apart abonneren op elk ervan.
Lees er hier meer over.

Nog geen GRATIS abonnement?

Klik HIER om u aan te melden!