logo2MA185
wantrepreneur

Ondernemen is een hype. Iedereen wil het wel worden, op risico af van sociale ondergang. Maar "willen" alleen is niet genoeg: "wantrepreneurs" zijn nog geen "entrepreneurs", schrijft reclamedame Christine Outram.

Wat echte ondernemers volgens haar onderscheidt van wannabees:

- ze weten het verschil tussen innovatie en ondernemerschap
- ze hebben er alles voor over
- als dat op dit moment niet mogelijk is, scharrelen ze toch al het mogelijke bij elkaar
- ze zijn verslaafd aan de business, niet aan hun idee
- ze hebben een verdienmodel en hebben het getest
- ze geloven niet dat de klanten wel vanzelf zullen komen
- ze verschuilen zich niet achter excuses maar leren.

Hoe ver komt u in deze checklist?

Bron: Guido Thys
Link: http://www.inc.com/christine-outram/8-things-successful-entrepreneurs-do-that-wantrepreneurs-dont.html
KennisLeerinhouden:8
Vaardigheden:7
Inspiratie:8
Behapbaarheid:10
Huurdeconsultantgehalte:1
Outoftheboxgehalte:7
Hou je van interactie? Wij wel! Geef hieronder je reactie:

Kruis dit vakje aan als je op de hoogte wilt blijven van andere reacties op dit bericht

Graag nog even het onderstaande aankruisen. We houden hier namelijk echt niet van robots die ons blauwe pilletjes en Nigeriaanse fortuinen proberen te verkopen!

Nu u hier toch bent....

GRATIS AANMELDEN

De 2MinuteAcademy Andersbrief
bevat een andere kijk op klantwaarde,
ondernemen, innoveren, leiderschap, 
dwarsdenken + veel humor. Elke week
een ander van deze thema's en u kunt
zich apart abonneren op elk ervan.
Lees er hier meer over.

Nog geen GRATIS abonnement?

Klik HIER om u aan te melden!