logo2MA185
canfield

In The Toilet Paper Entrepreneur vertelt Mike Michalowicz het verhaal van de $100-test van Chicken Soup for the Soul-coauteur Jack Canfield.

Die stelde zijn publiek regelmatig een serie vragen. "Wie wil er een miljoen dollar?" Alle handen omhoog. "Wie bezit er nu een miljoen?" Handen omlaag. "Wie wil er een verschil maken in de wereld?" "Wie heeft dat gedaan?" Idem. Enzovoort.
Dan haalde hij een biljet van $100 uit zijn zak en vroeg wie het wilde hebben. Handen omhoog. En nogmaals. En nogmaals. Meestal was het pas bij de vijfde of zesde herhaling dat iemand schoorvoetend opstond en het biljet kwam halen.
Zijn conclusies: stel enkel doelen die je meteen kunt realiseren en onderneem dan ook meteen actie.

Hoe haalbaar zijn úw doelen?

Bron: Guido Thys
KennisLeerinhouden:5
Vaardigheden:1
Inspiratie:10
Behapbaarheid:10
Huurdeconsultantgehalte:1
Outoftheboxgehalte:8
Hou je van interactie? Wij wel! Geef hieronder je reactie:

Kruis dit vakje aan als je op de hoogte wilt blijven van andere reacties op dit bericht

Graag nog even het onderstaande aankruisen. We houden hier namelijk echt niet van robots die ons blauwe pilletjes en Nigeriaanse fortuinen proberen te verkopen!

Nu u hier toch bent....

GRATIS AANMELDEN

De 2MinuteAcademy Andersbrief
bevat een andere kijk op klantwaarde,
ondernemen, innoveren, leiderschap, 
dwarsdenken + veel humor. Elke week
een ander van deze thema's en u kunt
zich apart abonneren op elk ervan.
Lees er hier meer over.

Nog geen GRATIS abonnement?

Klik HIER om u aan te melden!