3 gouden regels om door te pakken na een succesvolle start Iedereen weet dat de eerste periode van elk bedrijf de moeilijkste is: het moet bewijzen dat het daadwerkelijk waarde voor de klant en dus geldstromen kan genereren. Wanneer dat eenmaal bewezen is, treden er nieuwe prioriteiten en wetten in werking. Dit zijn de drie belangrijkste. Lees meer... Reactie toevoegen
Falen: ook een feestje waard Een van de grootste cultuurverschillen tussen gevestigde bedrijven en start-ups is dat een mislukking bij de eersten grote negatieve gevolgen heeft en ze bij de tweede slechts een noodzakelijke stap in het proces van experimenteren. Lees meer... Reactie toevoegen
Wat wil u allemaal opgeven om ondernemer te worden/blijven? Inc Magazine is altijd wel te paaien tot een uitdagende blogpost over ondernemerschap. Dit keer: wat uw ondernemerschap van u gaat vergen. Lees meer... Reactie toevoegen
Maak het starters eens een beetje moeilijker! Benno van Bongen, mede-initiatiefnemer van de eerste incubator/accelerator in Nederland juicht het groeiende ondernemersklimaat toe en waarschuwt tegelijk: ondernemen is serious business. Lees meer... Reactie toevoegen
Waarom nog een bedrijf starten? Als traditionele bedrijfsstructuren verdrongen worden door losse samenwerkingsverbanden, waarom zou je dan nog een bedrijf beginnen? Lees meer... Reactie toevoegen
De enige reden om een bedrijf te starten There's lots of bad reasons to start a company. But there's only one good, legitimate reason, and I think you know what it is: It's to change the world. -Phil Libin Reactie toevoegen
Je kunt het zo gek niet bedenken... of het wordt een start-up De meeste succesvolle bedrijven zijn ooit begonnen als een idee waarmee de bedenker voor gek verklaard werd. Toch zijn er ook gekke ideeën die nooit een miljardenbusiness zullen worden maar wel levensvatbaar blijken te zijn. En het leven ook een stukje plezanter maken. Lees meer... Reactie toevoegen
De kansen voor ondernemers zijn heel beperkt Het ondernemerschap wordt verheerlijkt: iedereen die doorzet kan succesvol worden. Klopt geen hout van, schrijf Gary Vaynerchuck. Lees meer... Reactie toevoegen
Taal met ballen Als je zelf niet overtuigd klinkt, hoe wil je dan dat anderen overtuigd raken? Bij ondernemerschap horen twijfels, maar net zo goed ook het vermogen om die te overwinnen en naar buiten toe een sterke boodschap uit te sturen. Lees meer... Reactie toevoegen
Zet een bedrijf op, geen geldmachine Goed idee + geldschieter + jaartje werken = snel cashen en zwitserleven op je 22ste? Ik dacht het niet. Lees meer... Reactie toevoegen
De derde fase is kritiek voor succesvolle start-ups Vijay Govindarajan: op een succesvolle start-up volgt altijd een reactie van de gevestigde bedrijven. Wanneer de nieuwkomer daar geen antwoord op heeft, wordt hij een gedoemde eenhoorn. Lees meer... Reactie toevoegen
Groeiende ondernemingen en de micromanagement-valkuil Startende ondernemers moeten honderdduizend dingen regelen en zijn er dus aan gewend om overal mee bezig te zijn.Wanneer de onderneming groeit en de ondernemer zich nog steeds overal tegenaan bemoeit, groeit dit uit tot micromanagement. Lees meer... Reactie toevoegen