logo2MA185
organigram

Wanneer u de oriëntatie van uw organisatie focust op het creëren van waarde, dan biedt dit ongeziene mogelijkheden om eenvoud en duidelijkheid te scheppen.

Op macroniveau kunt u de vorkstructuur overhoop gooien. Als waardecreatie het perspectief wordt, verandert de hele opzet van de organisatie namelijk.

Managers zijn dol op functiebenamingen die met Chief beginnen, dus kan het plaatje er bijvoorbeeld zoals het nevenstaande gaan uit zien.

Focus van de onderneming wordt zo het creëren van waarde, niet het invullen van functies. De term “creator” legt nadruk op het creëren, niet het managen. En de structuur borgt het Equilibrium van Nash.

Alle organigrammen die er anders uitzien, maken duidelijk dat waarde niet de focus is. Punt.

 

Opzouten cover

Fragment uit:

Opzouten! - de 8 disrupties die klanten van u verwachten

van Guido Thys. Meer hier.

Bron: Guido Thys
KennisLeerinhouden:10
Vaardigheden:1
Inspiratie:10
Behapbaarheid:10
Huurdeconsultantgehalte:1
Outoftheboxgehalte:10
Hou je van interactie? Wij wel! Geef hieronder je reactie:

Kruis dit vakje aan als je op de hoogte wilt blijven van andere reacties op dit bericht

Graag nog even het onderstaande aankruisen. We houden hier namelijk echt niet van robots die ons blauwe pilletjes en Nigeriaanse fortuinen proberen te verkopen!

Nu u hier toch bent....

ANDER PLATFORM

Met ingang van juni 2020 is dit platform
niet meer actief.
Oudere bijdragen kunt u hier nog steeds
blijven raadplegen.
De opvolger van 2minuteacademy.nl
heet The 2-MinuteAcademy.
U kunt zich hier als gratis lid inschrijven.