logo2MA185
schaap

... dan moeten we het maar eens omkeren, dachten ze bij Hugo Boss.

In op aandeelhouderswaarde gestuurde ondernemingen hebben de financiële mensen altijd het laatste woord, want zij bewaken tenslotte het bedrijfsdoel.
Inspanningen op het gebied van duurzaamheid hebben vaak een effect op de lange termijn en/of leveren de aandeelhouders niet meer winst op, dus lopen ze stuk op financiële bezwaren.

Hugo Boss heeft een aantal experimenten gedaan om de milieu-impact van producten in financiële termen uit te drukken. Simpel, eigenlijk: om je doel te bereiken moet je de taal van je doelgroep spreken, toch?

Bron: Guido Thys
Link: http://www.duurzaambedrijfsleven.nl/retail/18209/hugo-boss-drukt-milieu-impact-uit-in-financiele-waarde
KennisLeerinhouden:8
Vaardigheden:4
Inspiratie:8
Behapbaarheid:10
Huurdeconsultantgehalte:1
Outoftheboxgehalte:8
Hou je van interactie? Wij wel! Geef hieronder je reactie:

Kruis dit vakje aan als je op de hoogte wilt blijven van andere reacties op dit bericht

Graag nog even het onderstaande aankruisen. We houden hier namelijk echt niet van robots die ons blauwe pilletjes en Nigeriaanse fortuinen proberen te verkopen!

Nu u hier toch bent....

ANDER PLATFORM

Met ingang van juni 2020 is dit platform
niet meer actief.
Oudere bijdragen kunt u hier nog steeds
blijven raadplegen.
De opvolger van 2minuteacademy.nl
heet The 2-MinuteAcademy.
U kunt zich hier als gratis lid inschrijven.